Новини

ВВ провода Деу Леганза

Після миття двигуна машина почала тупити (плаваючий ХХ, ривки, провали…) і засвітився ЧЕК. Деякі проблемки трохи згладилися після чищення дроселя. Частково проблема з ривками та провалами була “вирішена” доливом бензину в бак (чомусь коли в баку залишається менше 20л, машину починає смикати, як при нестачі палива). До того, як це з’ясувалося, я грішив на ВВ дроти і встиг їх замовити. Вирішив на них не заощаджувати і купив Tesla T777C

До цього стояли Packard Electric і виглядали досить сумно. Нові Тесла навіть зовні і на дотик (і за запахом;) були якіснішими. Та й їхня заміна не була марною. Всі проблеми не пішли (хоча я на це сподівався), але ривки стали ще меншими і машина стала більш чуйною і при натисканні на газ. Тільки ЧЕК, залишився, і основна набридаюча проблема залишилася — глибокий провал при спробі рушити, особливо на холодному двигуні. При натисканні на педаль газу машина просто захлиналася і якщо газ не відпустити, то двигун майже глох і починалися постріли десь у резонаторі/глушнику. Коли машина прогрівалася, ця проблема майже йшла, але все одно не було “середніх” оборотів. ХХ – нормально, вище ~3000 – теж добре. А ось у цьому інтервалі – провали.
На діагностику їхати — жаба душила… 🙂 Тому залишив її лише на крайній варіант (та й хочеться замовити китайський сканер, який коштує дешевше, ніж робити діагностику;)
старий и новий
Отже вирішив взяти наш безконтактний Український ВТН 3102.3855. Тим більше що про стокові контактні ДПДЗ у мережі маса негативу, зважаючи на його конструкцію. Але благо згадав про один магазин у нашому місті, який торгує всім на світі для корейських авто, і поїхав туди. Не дарма 😉 Був у наявності 😉 Він взагалі від Lanos’а і т.п. Але на Легу ставиться. Єдине, при встановленні на Леганзу він виходить трохи відкритий. Тому при його встановленні необхідно відключати акумулятор, щоб при підключенні мізки це відкрите положення бачили як “в нуль”. Інакше, як я розумію, ХХ будуть дуже високі.
Загалом замінив
Що сказати. Проблема пішла 🙂 Ось воно щастя 😉 Провал зник навіть на холодному моторі. ЧЕК погас (правда хвилин через п’ять при перегазуванні знову загорівся, а після того як заглушив і через час знову завів – погас знову).
Ну і до купи все ж таки вирішив замінити свічки на “правильні” двоконтактні NGK BKR5EK.

“Стара” свічка першого циліндра знову темніша за всі і в оливі. Коли їх міняв при покупці машини, то думав може це була проблема у самій свічці, ну чи у ВР проводі. Але немає…

Нові я спробував встановити підібравши співвідношення свічки до ВВ проводів по опору (вийшло приблизно 11.8 кім крім однієї – 12 кім), а ось позиціонувати їх у двигуні однаково не вийшло – всі дивляться в різні боки. Ну і добре 🙂
Дорожні випробування після всіх замін ще не проводив. Буде можливість, покатаюся – відпишусь

P.S. Покатався 🙂 Дорожні випробування показали, що машина стала поводитися плавніше, як і треба. Провал зник і на холодну, і на гарячу, і на холостих і під навантаженням. Але… 🙂 Якщо їду на холостих, то плавно розігнатися іноді не виходить. Навіть при найменшому натисканні на газ машину смикає вперед і утримати оберти в межах 1-2 тис. важко. А ще, як мені здалося, трохи зникла потужність (може здалося…). Подумав, може справа в нових свічках і поки що повернув старі. Далі буде видно.
І так … ЧЕК вже не горить 🙂

Думав усе, але є дуже цікавий факт яким і хочу поділитись (зімною колись теж ним поділились) втілювати в чиття чи ні це вже ваша справа

1 (довжина дроту 560 мм) – 2,94 кОм вважаємо 3.0 кОм + 3.5 кОм (свічка) = 6.5 кОм
2 (довжина дроту 440 мм) – 2,43 кОм вважаємо 2.5 кОм + 4.0 кОм (свічка) = 6.5 кОм
3 (довжина дроту 360 мм) – 2,01 кОм вважаємо 2.0 кОм + 4.5 кОм (свічка) = 6.5 кОм
4 (довжина дроту 310 мм) – 1,52 кОм вважаємо 1.5 кОм + 5.0 кОм (свічка) = 6.5 кОм

Тобто як би опір проводів зі збільшенням довжини самих проводів збільшується. І тут мені прийшла думка … А чому б не підібрати по можливості опір самих свічок так, щоб у результаті на всі “горщики” “складання” в провод + свічка дорівнювала якійсь однаковій величині сумарного опору, що дозволить мати однакову інтенсивність іскри у всіх горщиках? (див.розкладку вище) І я почав «копати» далі, використовуючи свої свічки, що накопичилися б/у!!! Спочатку я подумав, що всі ці мої вигадки повна нісенітниця, оскільки для високої напруги ці опори просто будуть непомітні. Але! Так то воно так, але тоді не повинна мати значення величина зазору встановлюваного між електродами свічки для конкретного типу двигуна! Але це не так! Зазор має значення для конкретного двигуна та типу палива, що використовується! І навіть дуже. Значить і тут не все так просто! Коротше, я підбирав і ставив свічки в різних комбінаціях і стежив за витратою палива та поведінкою машинки у різних режимах експлуатації. І що характерно, що якщо я ставив на 1-й циліндр свічку з великим омічним опором щодо інших циліндрів, де стояли свічки з меншими опорами з однієї марки свічок NGK, то результат був передбачуваним – різьблення свічки ставало темнішим, що говорило про не повне (поганий) згоряння паливної суміші в даному циліндрі щодо інших трьох циліндрів, де стояли свічки з відповідними нижчими опорами. При цьому витрата палива трохи збільшувалася, динамічна гнучкість роботи двигуна ставала гіршою і явно жорсткішою.

   Отже, я дійшов висновку, що однозначно підбір свічок з урахуванням розкиду їхнього омічного опору однозначно впливає на характер роботи ДВЗ конкретного двигуна і особливо на якість займання паливної суміші. Як працює система запалювання двигуна я розповідати не буду, всі як мінімум знають. Але ось ньюансик, доводиться враховувати опір в проводи + опір свічки, так як за фактом це відбивається на характері дугового розряду (самої іскри) -її інтенсивності! Якщо цей опір дорівнює нулю, то іскра буде дуже інтенсивною (час розряду буде дуже коротким) і іскра більш потужною, але це теж не є добре, тому що іскра не встигне нормально підпалити паливно-повітряну суміш особливо в холодну погоду (щільність суміші вище, так як суміш багатша при холодному запуску), це як за аналогією, як з дуже малим зазором між електродами свічки Довжина спалаху іскри стане значно коротшою, хоча й інтенсивніше.


  Ось я і почав думати та куштувати. Що ж для Гетса саме те в цьому коктейлі свічок ....??? і вв дротів і зазору в тому числі. Я віддаю перевагу все ж таки 1.0 - саме те, з урахуванням подальшого «рознесення» зазору в процес експлуатації до 1.1мм. Що в результаті не перевищить допустимої норми!! А ось з опором пари вв провід + свічка я погрався вдосталь і експериментально протягом півтора року встановив, що в нашому випадку з Гетсовським двигуном, загальний опір для кожного «горщика» …вв провід + свічка має бути в сумі в межах 6-7 кОм !!!(див.розклад, таблицю високої складності розрахунків вище))) ) За інших показниках сумарного опору, особливо значному розкиді величин ,наприклад у більшу бік витрата палива збільшувався значно (бачити потужність іскри була слабкішою, і якщо врахувати у своїй ,Що експлуатація буде, наприклад відбуватися в морозну погоду,.,Так у момент запуску, та ще й при слабкому АКБ ,То впевненого запуску може не відбутися аж до роботи схожої з троєнням


      Робота двигуна при опорах свічок перевищують 12 кОм і вище в цілому ставала жорсткішою, особливо на холодну і на холостих обертах і гнучкість ДВЗ провалювалася. Я на свій страх і ризик підібрав і вкрутив свічки Champion ..... у яких омічний опір у всіх 4-х був від 12 до 15 ком ... ось так вони виглядали після пробігу всього в 5-7 тис км (див. фото нижче) і при цьому витрата при русі по трасі була майже 7.5 літрів на сотню, а в міському режимі доходила до 11-12 літрів на сотню!! Явно паливо не догоряло нормально...і витрата його відповідно збільшувалася...

А ось при дуже малих опорах досконало випробувати і перевірити все по дрібницях не вдалося, але витрата на трасі ставав більш однозначно, можливо мало місце не повне згоряння ТВС … і на певних високих оборотах двигуна відбувалися пропуски запалювання, але вони не такі помітні, коли авто на швидкості у трасовому режимі. Евріка??? !!! Я про те, що експериментально виявив оптимально нормальний опір в 6-7 ком для Гетса??? Так ні просто так вийшло, що саме при такому розкладі витрата палива значно знизився саме для всіх режимів експлуатації авто!!!! До цього я прийшов після півторарічних експериментів зі свічками …пробігом майже 100 000 км за цей

період часу у півтора року … їх конкретним підбором з урахуванням омічного опору та орієнтування свічок у камері згоряння.

Зараз розповім про що це я….

Я не зупинився на іграх зі свічками з приводу підбору тільки їх опорів … і вирішив на додаток до всього спробувати зорієнтувати свічки в циліндрі так, щоб «відкритий» свічковий зазор між електродами свічки знаходився навпроти впускних клапанів і гармати інжектора і не був прикритий зазем хоча б у секторі кута розвороту в 45 градусів у бік гармат інжектора, щоб хмара розпилу паливно-повітряної суміші не прикривалася «тінь» заземлювального електрода свічки і мала прямий доступ до іскри (адже все в цьому процесі відбувається миттєво та блискавично, особливо на підвищених оборотах роботи двигуна Я якось читав про це і якось приводив посилання тут на форумі про орієнтування свічок.

 Тобто заземлюючий електрод свічки після вкручування свічки в циліндр повинен бути спрямований у бік руху авто вперед (це для 16-ти клапанних двигунів Гетса ... 1.4 і 1.6 л де свічки стоять вертикально в камері згоряння). Для цього також довелося «пограти» свічками , їх підбором ,благо були в наявності у достатньому для цього кількості. Практично ідеально «встали» (закрутилися) три з чотирьох свічок з розкидом сектора кута не більше 10-15 градусів, і лише одна в межах сектора кута 45 градусів у бік гармат форсунок. Для цього мені довелося робити мітки маркером на самій свічці та свічковому ключі (див. фото нижче), щоб точно знати орієнтацію свічки в момент остаточної затяжки в свічковому колодязі і якщо необхідно "погратися" свічками і колодязями, щоб свічки стали правильно після добірки. ..!





   Трохи довелося повозитися з підбором свічок Загортаючи свічку запалювання в двигун, ми не думаємо про те, як розташується в результаті бічний електрод до стінки циліндра, до впускного клапана, до випускного... А яка різниця? Вона є, і чимала!! Виявляється свічка працює краще, коли вона розгорнута відкритою частиною іскрового зазору в об'єм камери згоряння та гарматі інжектора із впускними клапанами (клапаном для 8-ми клапанників).

Підсумок цієї гри зі свічками мене приємно здивував. Я отримав мінімальну витрату палива на всіх режимах експлуатації (звичайно не маю на увазі в даному випадку спортивний стиль водіння) … я говорю про рівномірне, нормальне управління авто як в місті, так і на трасі, гнучкість роботи двигуна і дуже хорошу чуйність при розгоні і навіть на підвищених передачах, дуже м'який старт двигуна при запуску особливо це відчулося з настанням морозів і сирої погоди. Але що я маю зараз у порівнянні з тим, що було у спокійному стилі ведення до моїх експериментів…. Була витрата по місту до 9 -10 літрів на 100км ... і витрата на трасі 6.5 літрів на сотню, А в результаті «ігор зі свічками» стало …. 7 літрів на сотню!


   Скажу вам друзі… проте цей результат «гри зі свічками» мене дуже тішить, хоч трохи і втомив за півтора роки! Так, а експерименти я збираюся продовжити, тепер змінюватиму форму центрального електрода, робити його більш тонким, загостреним, також розточувати заземлюючий (корпусний) електрод так, щоб мати гострий торець перед центральним електродом свічки.

 Не зовсім впевнений, що це якось дуже сильно вплине на витрату палива, але хто знає .. хто знає «цю блискавку» розряду! Вона часом просто непередбачувана. До речі, багатоелектродні свічки хороші тільки з позиції виключення пропусків запалювання, але їх застосування збільшує витрату палива в результаті, як-то пробував в експлуатації, відверто не сподобався витрата палива з ними, хоча при тривалому терміні експлуатації дозволяє з ними запускати двигун більше надійно!


   Звичайно, я написав тут достатньо, щоб подумати і зайняти свій мозок далі. Не можу поки точно пояснити, чому саме таке дане поєднання сумарного опору в проводів і свічок в 6.5 кОм і плюс орієнтації зазорів свічок в циліндрах дозволило отримати в процесі експлуатації мого авто мінімальну витрату палива, але факт має місце бути і мені дуже хотілося цим поділитися тут із форумчанами.

    Можливо, саме ця величина опору (6-7 ком) добре узгоджується з програмою в БО (блоку управління) двигуном і при всіх режимах експлуатації є «золотою» серединою і добре впливає на управління режимами системи запалення та іскроутворенням на всіх оборотах Геть!

     Може у багатьох Гетсів з'являються проблеми з запуском з настанням морозів і вологої погоди, підвищеною витратою палива, тому що не враховується все описане вище.


    Скажу тільки одне - ця ГРА КОШТУЄ СВІЧ! Скоріше не так, варто пограти зі свічками і виграти на паливі!) Що скажіть??? Які будуть думки? Та й ще, весь довгограючий цей експеримент я проводив заправляючись на одній і тій же перевіреній заправці, АКБ і фільтра були і є в відмінному стані, масло в двигуні SHELL HELIX ULTRA 5W-40 завжди, свічки в основному NGK (в "наборі" були б/в очищені власні свічки, але в хорошому стані), новий комплект також.

        Режим експлуатації авто був практично однаковим з усіма встановлюваними комбінаціями свічок ... для отримання більш точних результатів.

       Час витрачений на експеримент зі свічками склало трохи більше півтора року і пробігу приблизно в 100 000 км. за цей період (з кінця весни минулого року) Ось такі ігри вийшли!))))

Всім удачі на дорогах!

Хай щастить!!!!

Залишити відповідь