Караван (Причіп дача їх ще називають будиночи на колесах). Сьогодні ми висвітлимо таку марку як Sterckeman. А також згадаємо історію виникнення караванів та появи такої марки як Sterckeman.

Історія винекнення караванінгу та виготовлення будинків на колесах сягає в далеке минуле.
Засновником будинків на колесах став Уолл Баям котрий мабуть народився одразу мандрівником.
Ще дитиною він подорожував зі своїм дідом на возі, який тягнули мули через Орегон. Підлітком Уолл буквально жив у возі – то був спеціальний кемпер з дерев’яною піччю для опалення, з гасовим пальником для приготування їжі та запасом води. Спав Уолл у спальному мішку, часто “на ходу”.

Перший будинок на колесах

Перший у світі мандрівний будинок на колесах було збудовано у далекому 1885 році, до речі, він так і називався – “Мандрівник” (Wanderer)

Цей унікальний караван був розроблений та введений в експлуатацію колишнім королівським військово-морським хірургом, доктором Вільямом Гордоном Стайлом. Побудована компанією Bristol Wagon Works, ця “дорожня яхта” була довжиною у 5,5 метра, шириною 1,8 метра, висотою 3 метри, а вагою у здоровенних дві тони.

Розквіт Караванингу

Справжнього розквіту епоха автотуризму та автомобільних подорожей набула у 60-х роках. Перші автобудинку конструювалися з дерева за простими кресленнями і спершу це був будинок на колесах дуже невеликого розміру, частіше причіп округлої форми на одній вісі.

Уолл продавав креслення автобудинків і кемперів по 100 доларів і незабаром сам зібрав власний трейлер на продаж. Продажі автобудинків йшли добре. Нововведення застосоване у винаході дозволяло зробити підлогу нижчою від рівня коліс і відповідно підняти стелю, це дозволило ходити всередині житлового причепа у повний зріст.

Американці полюбили трейлери та скуповували їх у величезних кількостях. Кожна нова модифікація трейлера ставала хітом.

Будинки на колесах користувалися шаленою популярністю
Модель Classik 1974 року випуску
Трейлер на пневматичній підвісці був обраний NASA у ролі житла для астронавтів і з тих пір автобудинки на пневматичній підвісці є невід’ємною частиною життя астронавтів на космодромі.
Вже до 80-х років з’явилася досконаліша схема конструювання автобудинків на колесах. Кузов з відповідним обладнанням та начинкою встановлювався на шасі від відомих автомобільних виробників типу Mersedes-Benz, MAN та інших.
Якими бувають будинки на колесах
Існує три основних варіанти будинків на колесах:
розкладний кемпер;
трейлер;
дім-автобус.
Зазвичай їх обирають в залежності від потреб або гаманця, однак важливо не забувати про власні водійські навички, оскільки як водіння з причіпом так і кермування великогабаритним транспортом мають свої особливості.
Автокемпер
По суті це звичайнісінький невеликий фургон, пікап чи будь-яка інша автівка для подорожей. Таку автівку доведеться розкладати на місці зупинки, кемпінгу або на час ночівлі. З елементів, які розкладаються вручну або автоматично – це дах, козирок та ліжко. Частенько такі будинки на колесах модифікують на базі звичайних машин, однак не рідко спеціальні модифікації з заводу пропонує і сам виробник.
Поширений варіант автокемпера
Істотною перевагою такого варіанта є зручне кермування та відносно невеликий розхід. З недоліків можна відзначити низьку автономність та обмежений простір.
Караванер
Мабуть, найчастіше при згадці будинка на колесах уявляється саме караванер або трейлер. По суті, це причіп, який може стояти вдома чекаючи чергової мандрівки. Його можна зручно під’єднати до автівки та залишити практично в будь-якому підходящому для кемпінгу місці.
Цей вид будинку на колесах має масу переваг, одну з яких ми назвали вище. Караванери мають безліч модифікацій та видів, які відрізняються за розмірами та наповненням, тож його можна підібрати практично на будь-який смак.

Зручний караванер з місцем для ночівлі та “кухнею”
Однак тут є чимало недоліків. По-перше, рекомендована швидкість руху не повинна перевищувати 70 км/год, по-друге, в такому причепі не можна перевозити людей, і по-третє, такий вид будинку на колесах збільшує витрати пального.
Будинок на колесах
Мова піде про справжнісіньке житло на колесах, розміри якого не рідко сягають невеликої квартири. Тут залежно від розмірів і комплектації можуть розміщуватися від 4 до 8 людей, однак з суттєво вищим комфортом, ніж у “караванері”.
Не рідко такі будинки роблять під замовлення і майбутній власник може “нафарширувати” його чим душа забажає і гаманець дозволить. До речі, коштують такі автівки не менше ніж повноцінні квартири чи будинки. Однак є чимало виробників, які мають власні лінійки будинків на колесах. Це такі популярні марки як: Ford, Mersedes, Fiat, IVECO, HYMER та інші.
Сучасний караван Sterceman 2021року виготовлення
Хоч ми і бачимо сучасні каравани цієї марки на теренах України, однак початок створення цієї марки нас направляє в далеке минуле.
Історія караванів Sterckeman починається на півночі Франції в 1945 році, в місті, яке тоді налічувало 8 000 жителів і було розташоване на дорозі N25, яке веде до Парижа. Олександру Sterckeman, засновнику, було 25 років, і він працював на станції технічного обслуговування своїх батьків в Ессо.
Діяльність розпочинається з 1946 року. І досить швидко Олександр Sterckeman досягає надзвичайних величин у розвитку виробництва та продажу караванів від компанії SA Sterckeman. Але в 1966 році Олександр Sterckeman приймає рішення продати компанію SA Sterckeman на самому піку її зростання. В даний час торгова марка належить компанії Trigano. Виробництво з 1987 року базується в Турноні, в Ардеші, там же де виробляються каравани Caravelair. Каравани Sterckeman не є законодавцями моди та стилю на ринку європейських караванів. Але добре відомі своїми характеристиками міцності і якістю.